Media Files

May 14, 2018

Sunday Tele’s ‘inaccurate’ report … new website, same old content … US TV’s killing season begins …

The Australian Press Council has found that the Sunday Telegraph in breach of standards for an article that implied a woman's death was caused by her son. And other media tidbits of the day.

Emily Watkins — Media reporter

Emily Watkins

Media reporter

Sunday Tele's "inaccurate" report. The Sunday Telegraph has been found in breach of the Australian Press Council standards for an article that implied a woman's death was caused by her son. In an article published on July 30, the council found that the headlines ("Mum died from her toddler's sickness" and "Dead mum Imogen Petrak may have caught pneumococcal disease from her child") were inaccurate. It found that the Sunday Tele didn't take reasonable steps to make sure its story was accurate, that it should have printed a correction, and that it breached the family's privacy. The article referred to Petrak's 17-month-old son's vaccination status and her blood test results.

"The council accepted there is a strong public interest in reporting on matters of public health. However, having regard to the unusual medical circumstances surrounding Imogen's death, the relevance to the public in reporting on this matter was less strong than it might have otherwise been," the decision said. The council also found that the "substantial distress" the article caused was not justified in the public interest.

Free Trial

You've hit members-only content.

Sign up for a FREE 21-day trial to keep reading and get the best of Crikey straight to your inbox

By starting a free trial, you agree to accept Crikey’s terms and conditions

0 comments

Leave a comment

Share this article with a friend

Just fill out the fields below and we'll send your friend a link to this article along with a message from you.

Your details

Your friend's details

Sending...