NOTE: A complaint to the Australian Press Council about this article was partly upheld. Read the full adjudication here.

Last October The Sydney Morning Herald announced it would not publish letters from climate change deniers that misrepresented the facts. So naturally I was shocked to see an opinion piece from right-wing think tank operative John McLean published on both the SMH and The Age websites earlier this month. Not only was the piece misinformed, but McLean was falsely presented as an expert on climate science.