cardigan

The Age's editor-at-large, Mark Baker, has rejected an adverse Australian Press Council ruling on his reporting on the Australian Workers Union slush fund affair as "flawed and illogical". In an adjudication published in Fairfax newspapers yesterday, the Press Council found Baker erred by not contacting Slater & Gordon for comment on serious allegations. Baker maintains the public interest in publishing the story -- a "deeply embarrassing" one for then-prime minister Julia Gillard -- meant he did not need to ask Slater & Gordon for comment on claims it was stalling on requests to release files. "The Slater & Gordon complaint was vigorously rejected by The Age and this finding is flawed and illogical -- like so much of the work of the Press Council," Baker told Crikey. "While the Council prohibits reporting of its meandering deliberations, suffice to say it has taken almost a year for them to conclude this relatively trivial matter." Baker added: "The council would be greatly improved if they banned people with a preference for cardigans and twin-sets from membership." Baker contacted Crikey in response to a brief report on the Press Council verdict published in yesterday's edition of Crikey headlined "Baker shamed". "Be assured I feel not the slightest shame about my reporting of these matters," Baker said in a statement (read it in full here). "Indeed, I am proud of my work last year exposing aspects of this still unresolved scandal."