News Corporation tabloid The Daily Telegraph has been caught out spinning the details of a poll designed to sledge Labor's National Broadband Network while failing to acknowledge it was paid for by a million-dollar Coalition donor.

The story, which ran this morning on page four of the mass circulation newspaper, claimed a Galaxy poll of over 400 executives -- paid for by listed virtual office company Servcorp -- had shown a "significant number" thought the NBN wouldn't make any difference to their business. In fact, the majority of respondents, 51%, said it would make a significant difference.