The ABC’s former head of radio, Sue Howard has resurfaced in the Melbourne radio community and will take over the management of Joy 94.9 (the station that describes itself as Australia’s only gay and lesbian radio station until the station’s future can be worked out.

According to a report in Melbourne’s Southern Star Howard’s appointment follows a series of sudden resignations from JOY 94.9 in recent days including Station Manager Stephen Hahn, formerly from 3RRR Radio, who has been at the helm of the station since 2007.

“His resignation is said to be effective as of the end of the week. The shock resignations come amid a major restructuring in the line-up of station management at the queer radio broadcaster, including such changes as moving the role of part-time program manager to full-time broadcast manager.

Sue Howard, former ABC director of radio with over 20 years radio experience and JOY 94.9 member will take the reigns of station management until a new manager is found to cover the position.

“Sue will be coming in to provide support to the whole leadership team, including the board and volunteers and we will work out what we do next to move forward,” JOY 94.9 president Stephen Duns told Southern Star. — Glenn Dyer

The reason why Courtney Gibson is leaving the ABC for Southern Star became a bit clearer overnight with the news that the production house’s CEO, Hugh marks is leaving for greener pastures. Marks’ departs for a new business called Media Venture Partners in Australia.

He will be replaced by Rory Callaghan immediately, having joined as director of programs and taking up the role of managing director of Endemol Southern Star and Southern Star Entertainment last year. (He replaced Kris Noble, another former Nine Networker, as is Marks and Callaghan). Courtney Gibson will be replacing Rory Callaghan at Southern Star as head of programs from October. His departure comes just six months after Southern Star was acquired by Big Brother producer, Endemol, with which it already had a joint-venture relationship. The takeover saw Southern Star’s distribution arm merged into that of Endemol. — Glenn Dyer

Change is everywhere in The Oz. First, the piles of free copies have been withdrawn from airports, hotels etc – so that the sight of snowdrifts of copies that News Ltd literally couldn’t give away no longer embarrass — and now they seem to have discontinued cut-and-paste, the cheerfully crazy column which had gormless pearls-and-clinical-acne interns combing old speeches to find proof that Kevin Rudd once said one thing, and now, in fact, says another. Come on Mitchell. First you knock off the freebies, then you cut out the happy finish. It’s like we don’t know you anymore. — Guy Rundle

MySpace puts Rupert in the red News Corp., which owns FOX, The New York Post, the Wall Street Journal, and other media outlets, hasn’t been doing so well in the last year. The company’s net income was $5.4 billion in the 2008 fiscal year, but the numbers they released this afternoon for 2009 show the company heading in the complete opposite direction: a loss of about $3.4 billion. Ouch. So who’s to blame? — Mashable

Marks quits as CEO Hugh Marks is stepping down as CEO of Southern Star Group, and will continue to assist Southern Star as an adviser. Rory Callaghan will step into the CEO role, effective immediately. Callaghan has been with the company since January 2006, as director of programs and then MD in 2008. Southern Star was recently acquired by Endemol and the distribution businesses of Southern Star and Endemol were merged, and is headed up by Cathy Payne in London. — Realscreen

The New York Times gets it wrong. Eight times. An appraisal on Saturday about Walter Cronkite’s career included a number of errors. In some copies, it misstated the date that the Rev. Dr. Martin Luther King Jr. was killed and referred incorrectly to Mr. Cronkite’s coverage of D-Day. Dr. King was killed on April 4, 1968, not April 30. Mr. Cronkite covered the D-Day landing from a warplane; he did not storm the beaches. In addition, Neil Armstrong set foot on the moon on July 20, 1969, not July 26. “The CBS Evening News” overtook “The Huntley-Brinkley Report” on NBC in the ratings during the 1967-68 television season, not after Chet Huntley retired in 1970. A communications satellite used to relay correspondents’ reports from around the world was Telstar, not Telestar. Howard K. Smith was not one of the CBS correspondents Mr. Cronkite would turn to for reports from the field after he became anchor of “The CBS Evening News” in 1962; he left CBS before Mr. Cronkite was the anchor. Because of an editing error, the appraisal also misstated the name of the news agency for which Mr. Cronkite was Moscow bureau chief after World War II. At that time it was United Press, not United Press International — New York Times

Resignations rock JOY 94.9 Melbourne queer publication Southern Star has reported a series of sudden resignations from JOY 94.9 in recent days including Station Manager Stephen Hahn, formerly from 3RRR Radio, who has been at the helm of the station since 2007. His resignation is said to be effective as of the end of the week. The shock resignations come amid a major restructuring in the line-up of station management at the queer radio broadcaster, including such changes as moving the role of part-time program manager to full-time broadcast manager. — Samesame

Censorship back on the agenda in Iraq When Saddam Hussein was toppled in 2003, his draconian censorship laws fell with him, and Iraq was flooded with American news, Egyptian soap operas, and Turkish music videos — not to mention p-rnography and jihadist videos. But now, reports the New York Times, censorship is quietly making a comeback in Iraq, particularly via Internet controls. — Newser