The Daily Telegraph has egg, and perhaps a few other ingredients, on its face after naming the wrong winner of MasterChef Australia last night. In the process it has embarrassed its TV reporter, exposed the widespread newspaper habit of pre-writing the news and highlighted some of Ten’s dodgy publicity practices.

Last night at 8.57pm The Daily Telegraph’s online site posted a story with the headline "Poh Wins MasterChef Australia" and described the South Australian contestant’s joy at winning the popular show.