You think they would have learnt their lesson.

Only a few short months after News Limited tabloid The Sunday Telegraph rushed to print with infamous fake nude pics of Pauline Hanson, its weekday counterpart has chanced its arm on another set of snaps — this time of troubled R&B starlet Rihanna. The questionable pics, only two of which show Rihanna’s face (and only then in non-suggestive poses) were apparently taken by someone called “YoungTurk”. They first appeared on the Tele ‘s website on Saturday under the seemingly unequivocal headline “Rihanna Exposed”.

But in a curious addendum, the paper seems to have hedged its bets, leaving it up to you, dear reader, to adjudicate on their authenticity: “Is it Rihanna? Check out the gallery of photos and decide for yourself.”

Three days later, the Tele still wasn’t sure, reproducing slabs of Saturday’s story to make sure the clicks kept coming: “Is it her? Decide for yourself. Advisory: The Daily Telegraph has edited some of the photographs due to their explicit content.”

The storm over the pics’ source is still tearing up the web with Rihanna’s estranged ex-boyfriend Chris Brown yesterday denying claims he leaked them to spite his former partner. But for the Tele, also famous for running online galleries of celebrities who are fruit, they’ve already served their purpose — the Rihanna non-story has been lodged high on the Tele‘s most read list all week.

Peter Fray

Get your first 12 weeks of Crikey for $12.

Without subscribers, Crikey can’t do what it does. Fortunately, our support base is growing.

Every day, Crikey aims to bring new and challenging insights into politics, business, national affairs, media and society. We lift up the rocks that other news media largely ignore. Without your support, more of those rocks – and the secrets beneath them — will remain lodged in the dirt.

Join today and get your first 12 weeks of Crikey for just $12.

 

Peter Fray
Editor-in-chief of Crikey

JOIN NOW