The battle being waged by The Daily Telegraph and Sunday Telegraph
sports writers against Bulldogs CEO Malcolm Noad after he issued a
media ban on the newspapers has hit an all-time low. Integrity has been
thrown out the window, facts are being completely ignored, and
ridiculous claims are being made.

Last week, Phil Rothfield criticised Malcolm Noad in the Telegraph for
taking an overseas holiday at such a critical time of the year, with
several key contract negotiations being up in the air. He claimed that
Noad was not contactable and didn’t have global roaming on his mobile
phone.

Malcolm Noad responded in the blink of an eye, with a
media release published on the Bulldogs website. Not only was the speed
of the response an indication that Noad still had his finger on the
pulse at the Bulldogs, it also turned Rothfield’s claim that Noad was
not contactable on its head.

In his response, Noad explained the
reasons for the trip: “Last year at the Bulldogs 70th Anniversary
function I purchased a nine-day holiday to Greece during a charity
auction. In fact, I paid well over the actual value for the trip. The
conditions attached to the holiday stated that it had to be taken
between March and September this year. It made sense to book the trip
for this week while the Bulldogs had a bye so as I would not miss any
games and while the players and football staff also had some time off.”

He
also added that the Bulldogs board had approved the leave. He then
refuted Rothfield’s claims that his phone didn’t have global roaming.

“Rothfield’s
first error is that I cannot be contacted while overseas. My mobile
phone has international roaming, a standard feature available on all
mobile networks, and I have been in regular contact with the Bulldogs
Club and other people in Australia while I have been away.”

Rothfield
responded in a follow up article by declaring that he stood by every
word he wrote, and his colleagues at the paper have jumped in behind
him to continually try to bring down Noad over the trip.

It was
a Rebecca Wilson article that initially started the battle. It was in
response to that article that Malcolm Noad initiated the media ban
after listing the factual errors that Wilson had made. It failed to
stop Rebecca Wilson from relentlessly taking swipes however.

In her gossip column in the Sunday Telegraph,
she made the extraordinary claim that Noad’s stance against the papers
had caused Bulldogs crowd figures to drop from an average of 26,000 to
just 11,000 in the space of the two weeks. What Rebecca conveniently
failed to mention was that the 13th placed team had played their first
game of the season at the Showground against wooden spoon contenders,
Souths, during those two weeks. Fans hate the Showground, and have been
voting with their feet for years. They failed to draw a crowd of over
9000 to this game. That figure was probably on par with the club’s
expectations considering that last year, the club‘s premiership year,
they still only managed to average 9,130 spectators at the Showground.

If those claims weren’t ridiculous enough, in Saturday’s Telegraph
Rebecca took another swipe at the Bulldogs CEO, claiming that had he
not taken his Greece trip, that the club could have been in a position
to announce the resignation of Braith Anasta, and instead may now have
to increase their offer by $50,000. Considering that both Braith and
his manager were unavailable for contract negotiations while Noad was
away, it’s surely invalid to claim that he could have somehow signed
Anasta up during that time.

Is it any wonder why Rebecca Wilson is fast becoming a dirty word among Rugby League fans?